» warto wiedzieć 
- pływanie niemowląt i przedszkolaków
- idziemy na basen. Co należy wiedzieć przed pierwszą wizytą.
- wizyta u lekarza.
- kiedy na basen?
- lista rzeczy na basen
- pływanie dzieci i młodzieży
- pływanie dla dorosłych
- pływanie indywidualne
- pływanie niepełnosprawnych
» galeria 
» regulamin 
» grupy i grafik 
» Pliki do pobrania 
» przydatne linki 


 
     
 
   
   » warto wiedzieć  » pływanie niemowląt i przedszkolaków

Narodziny dziecka to niesamowite przeżycie dla każdej mamy i każdego taty. Jako rodzice staramy się zapewnić swojej pociesze jak najlepsze warunki życia. Opiekujemy się nią, żeby była zdrowa i szczęśliwa. Wielu rodziców często zapomina, lub po prostu nie wie, że już w okresie niemowlęcym i wczesnego dzieciństwa, należy dostarczyć dziecku, odpowiednich dla niego bodźców do lepszego rozwoju fizycznego.
Jednym z łatwiejszych i bezpieczniejszych sposobów na wspomaganie rozwoju fizycznego naszego dziecka są ćwiczenia w wodzie, a później pływanie. Oczywiście warunkiem, że rodzice wiedzą jak ćwiczyć z dzieckiem.
Należy pamiętać, że w przypadku małych dzieci do 4 roku życia nie ma mowy o pływaniu, tylko o ćwiczeniach oswajających ze środowiskiem wodnym. Dzięki tym ćwiczeniom wykształcają się u dzieci prawidłowe nawyki i zachowanie w wodzie.

Korzyści jakie przynoszą ćwiczenia z dziećmi na basenie już od okresu niemowlęcego:
  1. Zajęcia zorganizowane w wodzie dla niemowląt i dzieci młodszych rozwijają osobowość i zdolności socjalne dzieci przez przebywanie w grupie rówieśników,
  2. woda umożliwia ruch w trzech płaszczyznach zanim dziecko jest zdolne poruszać się samodzielnie na lądzie. Dzięki temu rozwijają się zdolności ruchowe i poprawia się kondycja,
  3. włókna mięśniowe leżące bezpośrednio pod skórą są stymulowanie intensywnie przez dotyk rodzica oraz wodę (woda opływa całe ciało, działa opór wody). powoduje to efekt relaksacji i reguluje napięcie mięśni,
  4. w wodzie potrzeba mniej statycznej pracy mięśni (np. do pokonywania grawitacji) więc zwiększa się możliwość do pracy dynamicznej. Kościec jest odciążony, a mięśnie się wzmacniają,
  5. woda reaguje i odpowiada na ruch dziecka, ale też sama się rusza i oddziałuje na ciało dziecka. Dziecko musi przeciwdziałać zmianom pozycji, a więc poprawia się zmysł równowagi,
  6. letnia woda (31-33 st. C) powoduje głębszy oddech, aktywizuje układ krążenia,
  7. w momencie kontaktu z wodą i z powodu zanurzania klatki piersiowej w górę i w dół początkowo oddech przyspiesza, po chwili staje się coraz dłuższy i głębszy. Poprawia się inhalacja, a mięśnie towarzyszące oddychaniu są wzmacniane, co prowadzi do rozwoju klatki piersiowej,
  8. porównując grupy dzieci pływających w stosunku do niepływających stwierdzono m.in., że "pływacy" lepiej adoptują się do nowych sytuacji, mają wyższy poziom pewności siebie i niezależności, mają większy repertuar ruchów i bardziej pozytywne emocjonalne zachowania (częściej się uśmiechają, mniej płaczą) a także charakteryzuje ich większa emocjonalna stabilność, dążenie do komunikowania się z rówieśnikami i zgłębianiem gier,
  9. zajęcia w wodzie wspomagają rehabilitację dzieci z dysfunkcjami narządów ruchu, integrują dzieci niepełnosprawne zarówno fizycznie jak i umysłowo z dziećmi zdrowymi,
  10. pływanie dzieci z rodzicami pogłębia więzy między nimi,
  11. systematyczne chodzenie na basen, przyzwyczaja dziecko do aktywnego spędzania czasu,
  12. regularne chodzenie na basen uodparnia dzieci na infekcje,
  13. stanowi doskonały sposób na relaks, zarówno fizyczny jak i psychiczny,
  14. dzieci poprzez pływanie stają się odważniejsze i pewniejsze siebie (Dąbrowska, Przybylska 2011).



 
     
   
 
licznik odwiedzin - 32599179        Szkoła Pływania "Boberek" | mapa strony | © 2005-2009
Utworzono w systemie darmowe strony www EntroCMS